Na co zwrócić szczególną uwagę przy aranżacji stoiska targowego?

Bezpośredni kontakt z klientem jest bardzo ważny. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy decydują się zbudować i zrealizować stoiska na targi. Uczestnictwo w targach branżowych to jedyna okazja do pozyskania nowego grona nabywców towaru, zbudowania marki firmy, ugruntowania swojej pozycji na rynku, zawierania kontaktów z przedstawicielami innych przedsiębiorstw i z inwestorami, również zagranicznymi, a także czerpania z doświadczenia i wiedzy innych wystawców.

Na co zwrócić uwagę aranżując stoisko targowe?

Popularność targów, wiąże się z dużą konkurencyjnością, dlatego należy szczególnie zadbać o wizualne przedstawienie produktu. Najchętniej odwiedzane stoiska, to te, które są ciekawie zaaranżowane, które zapadają w pamięci, które szokują swoją nieszablonowością, które są przejrzyste i spójne z charakterem firmy, które zachęcają do sięgnięcia po katalog, do pozyskania informacji o towarze i do dokonania zakupu. Na co powinno się zwrócić uwagę?

1. Koncept

Żeby zbudować intrygujące, a zarazem spójne z ideą firmy stoisko, należy priorytetowo podejść do kwestii samego konceptu wizualnego. Biała ściana z nadrukowanym logo i gotowy stelaż to często za mało, by zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Brak projektu może owocować przeciętnością zabudowy wystawienniczej, jak również może wprowadzić w gotową już przestrzeń chaos, spowodowany nieprzemyślanym doborem do siebie poszczególnych elementów bądź materiałów.

  • Kształt

Obecnie ucieka się od standardowych kształtów, najczęściej wytyczonych przez gotowe konstrukcje. Istotna jest kreatywność. Zdecydować się można na proste bądź bardziej złożone geometryczne formy o podziałach symetrycznych bądź nie. Dynamizm przestrzeni podkreśla gra świateł oraz interaktywne grafiki.

3. Rozmiar

Tak jak w przypadku architektury, również i w przypadku rozmiaru, coraz rzadziej buduje się stoiska o szablonowym rozmiarze. Struktura, zaprojektowana i wykonana przez specjalne firmy, pozwala stworzyć naprawdę pokaźne zabudowy. Jednym ograniczeniem jest pomysłowość.

  • Oświetlenie

Oświetlenie odgrywa istotną rolę, może budować nastrój i charakter stoiska, podkreślić określone elementy architektoniczne, a także eksponować wystawiany towar.

5. Kolorystyka

Kolor może być dopełnieniem użytych materiałów, stonowanym tłem, które nie odwraca uwagi od produktu, lecz może również działać na zasadzie kontrastu (barwy jaskrawe i krzykliwe), bądź pełnić funkcję wyzwalacza emocji.

6. Wystrój

Ważnym punktem jest sam wystrój stoiska, który powinien współgrać z charakterem przedsiębiorstwa oraz podkreślać jego istotę. Zabudowa nie powinna być potraktowana nazbyt minimalistycznie, ale nie powinna być też zbyt bogato udekorowana, ponieważ może to wprowadzać nieład i wywoływać uczucie przytłoczenia. Wybrane elementy muszą do siebie pasować, jak również muszą pełnić określone funkcje.