keto

Kiedy dieta ketogeniczna nie przynosi efektów?

Na stosowanie diety ketogenicznej często decydują się osoby zmagające się z otyłością, chcące stracić na wadze lub pragnące poprawić swoje samopoczucie. Zdarzają się jednak sytuacje, w których mimo podejmowanych starań waga nie spada, a kondycja fizyczna nie ulega poprawie. Taka sytuacja może łatwo prowadzić do zniechęcenia i zaprzestania stosowania diety. Warto jednak przedtem zastanowić się, czy wszystko robimy poprawnie i czy na brak efektów nie mają wpływu popełniane błędy. Co zatem może powodować, że dieta keto nie wpływa na odchudzanie ani dobre samopoczucie?

Kontroluj swój organizm

Jedną z najczęściej spotykanych przyczyn braku rezultatów stosowania diety ketogenicznej jest nie wytwarzanie przez organizm odpowiedniej liczby ciał ketonowych, czyli nie osiągnięcie wymaganego stanu ketozy. Osoby będące na diecie przez dłuższy czas same potrafią wyczuć reakcje swojego organizmu związane z tym procesem. Będąc jednak na początku, warto sprawdzać, czy jest się w ketozie, wykorzystując badania krwi i moczu sprawdzające poziom ketonów.

Unikaj pułapek związanych ze złym obliczaniem proporcji

Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę przy stosowaniu diety keto jest prawidłowe obliczanie spożywanych dziennie makroskładników – tłuszczy, białek i węglowodanów. Nie powinno się tego robić, odmierzając proporcje „na oko”. Pomocna tu będzie waga, która pozwoli na prawidłowe ważenie przygotowanego jedzenia. Należy zatem sprawdzać, czy nie przekroczone są ściśle określone limity węglowodanów. Nawet zjedzenie zbyt dużej ilości warzyw może prowadzić do osiągnięcia tego niepożądanego efektu.

Choć w diecie keto wskazane jest spożywanie produktów zawierających białka, to jednak i tutaj warto uważać. Przekroczenie konkretnych limitów może powodować produkcję glukozy i brak efektu, jakim jest spalanie tłuszczów. Więcej porad na ten temat można znaleźć na blogu https://dietetyk.edu.pl.

Nie jedz zbyt dużo kalorii

Nawet najlepsza dieta nie zadziała, jeśli jedzone potrawy okażą się zbyt kaloryczne. Warto dopasować ilość spożywanych kalorii do indywidualnego dziennego zapotrzebowania. Należy także pamiętać, by nie podjadać. Nie tylko przekroczony będzie limit zjadanych kalorii, ale także makroelementów, na które w diecie keto zwraca się szczególną uwagę.

Stres – wróg każdej diety

Niezależnie od stosowanej diety czynnikiem zatrzymującym postępy może być stres. Udowodniono, że powstający wówczas kortyzol i wzrost jego poziomu łatwo przyczyniają się do złego stanu skóry i włosów, osłabienia układu odpornościowego i wzrostu wagi.